معرفی کلینیک اندیشه ورزی
معرفی کلینیک اندیشه ورزی
معرفی کلینیک اندیشه ورزی
این کلینیک تلاش دارد , با ایجادفضایی مناسبی برای اندیشه ورزی درسطح ملی وبین الملل, در گام نخست با شناسایی و مطرح کردن موضوعاتی جهت اندیشه ورزی , طی فرآیندی این موضوعات پیشنهادی را به یک محصول قکری و اندیشه ورزی بنام << اندیشه نامه >> تبدیل نموده وبه صورت رسمی در جامعه ودر سطح بین الملل منعکس نمایند .
فرآیند تولید اندیشه نامه
الف)بخش اول
1.گام اول - شناسایی موضوعات : در گام نخست , موضوعات از طریق صندوق دریافت موضوعات پیشنهادی از کلیه جامعه نخبگان واندیشمندان , اساتید دانشگاه , افراد حقوقی وحقیقی به صورت آزاد دریافت خواهد شد.
2.گام دوم - ارزیابی موضوعات پیشنهادی : موضوعاتی که از طریق صندوق موضوعات پیشنهادی دریافت می شود , اول توسط کارشناسان اندیشکده , از لحاظ ویرایشی ارزیابی و بررسی اولیه خواهد شد . بعد جهت تائید و داوری به هیئت داوری کلینیک اندیشه ورزی ارسال , ودر صورت تصویب به صورت رسمی در لیست فراخوان اندیشه ورزی قرار خواهد گرفت.
3.گام سوم - فراخوان اندیشه ورزی : وقتی موضوعی درلیست فراخوان قرارگرفت , موضوع از طریق فراخوان و ابزارهای اطلاع رسانی , اطلاع رسانی عمومی خواهد شد .
4. گام چهارم - پالایش نظرات واندیشه ها : بعد از فراخوان , نظرات واندیشه ها ی ارسالی , توسط کارشناسان اندیشکده , پالایش اولیه خواهد شد .
5.گام پنجم – مدل سازی و تولید محصول فکری واندیشه ورزی << اندیشه نامه >> :
بعد از مرحله , پالایش نظرات واندیشه ها , نظرات واندیشه های پالایش شده , توسط هیئت عملی کلینیک به محصول فکری واندیشه ورزی << اندیشه نامه >> به صورت مدلی به شرح زیر استاندارد سازی خواهد شد .این مدل نمونه تکمیل شده , مقاله , پایان نامه , گزارش . خواهد بود , که مخصوص این اندیشکده می باشد .
*. اندیشه نامه تولیدی , شامل :
- موضوع تائید شده .
- نام مطرح کننده موضوع.
- تاریخ فراخوان .
- تاریخ تولید اندیشه نامه.
- مقدمه اندیشه نامه .
- چکیده اندیشه نامه.
- نظرات برتر همراه با ذکر نام ارائه دهندگان.
- تحلیل ها .
- نتیجه وجمع بندی اندیشه نامه .
- پیشنهادات وراهکارها .
- ذکر نام اندیشکده - ذکر نام کارشناسان – ذکر نام داوران – ذکر نام هیئت علمی کلینیک اندیشه ورزی .
- تعیین ایمیل اختصاصی مربوط به ارائه اسناد نشردهندگان و انعکاس دهند – و نام کارشناس پیگیری کننده .
- تعیین ایمیل اختصاصی مربوط به پیشنهاد دهندگان – و نام کارشناس پیگیری کننده .
ب)بخش دوم
این اندیشکده معتقداست , محصولات فکری واندیشه ورزی << اندیشه نامه>> باید با روشها وشیوههایی در جامعه نشر وانعکاس پیدا نموده و از دل این نشر وانعکاس این اندیشه نامه ها , دستاورهایی موثر وعملیاتی ,که منجر به یک تحول ویا حل یک مشکل در جامعه شود به. به همین خاطر در مدل تولید اندیشه نامه در این اندیشکده , در بخش دوم , تلاش شده با طراحی شیوه ای به این هدف دست پیاده نمائیم .
6.گام ششم – نشر وانعکاس اندیشه نامه :
بعد تهیه اندیشه نامه براساس مدل تعریف شده , این اندیشه نامه در اختیار جامعه نشردهندگان وانعکاس دهندگان کلینیک به صورت رسمی قرار می گیرد .
7. گام هفتم – دریافت وارزیابی اسناد نشر دهندگان وانعکاس دهندگان و پیشنهاد دهندگان , تدوین دستاوردها :
در اندیشه نامه ای که توسط کلینیک تولید خواهد شد , دو ایمیل اختصاصی تعریف خواهد شد , که کلیه نشر دهندگان وانعکاس دهندگان که در رابطه با نشر این اندیشه نامه اقدام نموده اند , مستندات خود را به این ایمیل ارسال می کنند ونیز پیشنهاد دهندگان , پیشنهادات خود را به ایمیل اختصاصی ارسال می کنند و موارد توسط کارشناس مربوطه بررسی وصورت تائید , در تدوین ومستند سازی مربوط به اندیشه نامه , نام واسناد نشر دهندگان و منعکس کنندگان ونیز پیشنهاد دهندگان , ذکر خواهد شد .
8. گام هشتم – مستند سازی وسناریوسازی وتعریف پروژه :
بعد از طی هفت مرحله , تولید محصول فکری واندیشه ورزی << اندیشه نامه >> , در مرحله هشتم دستاورهای تولیدی اندیشه نامه , مستند سازی وسناریو سازی ودر صورت نیاز تعریف پروژه خواهد شد , همراه با ذکر کارشناس پیگیری کننده . درنهایت مستندات تهیه شده , در ویترین اندیشکده , بایگانی ودر اختیار عموم وبویژه پژوهشگران قرارخواهد گرفت .